Conviure amb sorolls molestos

Xavier Casas Martínez.  Advocat mercantilista. GESTRAMIT, Advocats
799

Xavier CasasA nivell estadístic, tan sols al nostre país es calcula que més de 9 milions de persones soporten nivells de soroll al llindar dels 65 decibels, el màxim permès per l’Organització Mundial de la Salut (OMS).

El soroll al qual estem sotmesos els ciutadans, sobretot a les ciutats, pot ser més que una molèstia, un problema greu de salut i així està demostrat. Actualment, la persona que pateix una situació de soroll excessiu i injustificat, entesa com una sensació auditiva molesta i incòmoda, té diferents vies per lluitar contra aquest problema, des de les reclamacions i denúncies en via administrativa davant els ajuntaments i el govern autonòmic i central, a les demandes civils interposades davant els tribunals de justícia, a fi i efecte d’obtenir una sentència judicial que ordeni el cessament del soroll i la obligació del causant a indemnitzar aquell que l’ha patit. La legislació que tracta aquest problema (a nivell estatal, Ley del Ruido L.37/2003 i autonòmic, Llei de Protecció contra la Contaminació Acústica. Llei 16/2002) és àmplia i són moltes les sentències que han ordenat el cessament de l’agressió acústica.

El ciutadà ha de tenir clar que, amb tenacitat i determinació, pot posar fi a la majoria dels casos en què es dóna aquest greu problema.

COMPARTIR