Amb l’arribada del bon temps és molt freqüent que sortim a fer excursions. Ens agradaria que el nostre gos ens acompanyi al cim de la muntanya, o a fer aquell passeig pel bosc o fins i tot a passejar amb una petita barca, però a vegades desistim perquè pensem que pot ser un inconvenient, i no és pas així, ja que tenim a la nostra disposició múltiples opcions i recursos per equipar completament el nostre company d’excursions.
Un aspecte a tenir en compte són les hores del dia en què ho farem, ja que igual que les persones, els nostres gossos són vulnerables a les hores més caloroses i poden patir excés de calor o deshidratació. Per això, és indispensable portar sempre aigua pel nostre gos, podem portar el que anomenem abeuradors portàtils, on a través d’un simple mecanisme pugui beure directament de l’ampolla omplerta abans de sortir, o per altra banda, si sabem que en el lloc on anem hi haurà una font d’aigua potable podem portar els abeuradors de plàstic plegables que no ocupen gens d’espai. Pel que fa al menjar, també existeixen uns contenidors de menjar que a la vegada fan de menjadora.
Tot i que els nostres gossos estiguin protegits amb productes antiparasitaris, és important endur-se un esprai de citronella per tal de protegir-los dels possibles mosquits o paràsits que puguem trobar durant l’excursió.
Què ens podem endur?
Una petita farmaciola, tant per a persones com per a animals, ja que una ferida o un petit tall és relativament fàcil que ens passi durant l’excursió. Un impermeable, ja que no sabem si durant l’excursió ens pot començar a ploure. Gorres i ulleres de sol per a aquells gossos que tenen una vista un pèl més sensible o els hi molesta més els rajos del sol. Per la nit o indrets amb poca llum, una armilla reflectant o collars amb llum. Si la nostra intenció és fer una excursió de més d’un dia, als centres especialitzats podrem trobar una gran varietat de tendes de campanyes, totes elles plegables i molt fàcils de transportar.
No pensem que tot el material que necessiti el nostre gos l’haurem de carregar, ja que tenim a la nostra disposició alforges de diverses mides perquè ell porti els seus propis estris. Cal d’adaptar cada alforja i el seu pes a la mida del nostre gos. Com hem comentat abans, també podem fer excursions en barca pel mar, per un llac o per un riu; en aquest cas, també és aconsellable posar-l’hi l’armilla salvavides.
Per anar en bicicleta tenim estris adaptats als nostres gossos per tal que ens acompanyin de manera més còmoda, tant per a ells com per a nosaltres: transportins que es poden adaptar a les nostres bicicletes o els enganxaments per lligar el gos a la bicicleta. Si el que volem és córrer amb el nostre gos, també hi ha cinturons especials que ens permeten adaptar la nostra cursa amb la del nostre gos, tenint-lo en tot moment controlat.
També ens podem endur joguines. Per a grans espais podem jugar amb el frisbee o disc volador, a la pilota o a altres jocs d’aire lliure. També hi ha joguines flotants pels gossos, per jugar dins de l’aigua amb ells.
Així doncs, amb totes aquestes solucions és molt fàcil disposar d’un nou company d’excursions que sempre està preparat i totalment equipat per acompanyar-nos durant una jornada d’esbarjo.