El festival de Sitges és un dels més destacats dintre del gènere fantàstic a nivell internacional. Durant una setmana llarga s’han pogut veure les noves tendències del cinema fantàstic en tots els seus aspectes, des de les produccions més comercials fins a les cintes més independents. Temàticament també proposa un ventall molt obert capaç de satisfer als més assedegats de sang fins als fans dels zombies o les pel·lis d’autor més recargolades. L’alt nivell de les pel·lícules d’enguany ha posat molt difícil la tasca del Jurat.
Finalment, ‘Swiss Army Man’, s’ha fet amb el premi al Millor Film. Es tracta d’una cinta excèntrica i escatològica protagonitzada per un suïcida frustrat i un soldat mort que reviu. Junts viuran mil aventures i aprendran sobre la vida, fins i tot rendibilitzant les flatulències del mort. ‘Swiss Army Man’ és una pel·lícula que no agradarà a tothom per igual, amb un humor terriblement gruixut. Una altra cinta destacada al palmarès (i per a qui això escriu mereixedora del premi a la millor pel·lícula) és ‘The Wailing/El extraño’. Aquesta pel·lícula de Corea del Sud ens parla, en clau de thriller, de la convivència de diferents religions al país a través d’una sèrie d’assassinats ritualitzats. ‘The Neon Demon’, la nova i sofisticada pel·lícula de Nicolas Windn Refn, tracta amb excessiva banalitat del món de la moda (banal per sí mateix també). Una jove que vol ser model s’haurà d’enfrontar a unes rivals cada cop més demoníaques. Seguint amb el món de l’adolescència trobem ‘Grave/Raw’, una pel·lícula sobre una estudiant de veterinària que desperta sexualment al mateix temps que es va convertint en devoradora de sang. Els zombies no podien faltar a Sitges 2016 i han comptat amb una bona representació a ‘Melanie/The Girl with all the Gifts’. Està protagonitzada per uns nens mutants, l’estudi dels quals permetria trobar una cura per la humanitat que ha estat convertida en zombie per un fong.